søndag den 1. januar 2012

Stop tapetitis

2012 må være året, hvor vi sammen går til kamp mod den omsiggribende tapetitis, der hærger hele det danske samfund.
Tapetitis er den overdrevne brug af tape hos dem, der sender varer afsted i papkasser. Når man køber varer over nettet, er de næsten altid i papkasser, som er så grundigt tapet til, at det er et arbejde i sig selv at kæmpe sig ind til selve varen.
Sakse og knive må i brug, eller også skal man flå og rive, til man er blå i hovedet.
Tilbage står en lettere sønderrevet og overtapet papkasse.
Her til formiddag havde jeg besvær med at tænde op i brændeovnen, og da jeg havde brændt et par aviser af, gik jeg ned i genbrugsbunken i kælderen for at finde en ren papkasse. Jeg vil ikke brænde tape af, så det pillede jeg lige væk. Det var en større operation, og jeg kan hilse at sige til den tapetitisplagede afsender, at 70-80 pct. af tapen var overflødig.
Her er hele fire gode grunde til at stoppe tapetitis:
- Det sparer tid, for den, der pakker ind og for den, der pakker ud
- Det sparer penge. Tape er ikke helt billigt
- Det sparer ressourcer og er dermed godt for miljøet
- Det sparer irritation hos mig
Så hvis du sidder her den allerførste januar og mangler et realistisk nytårforsæt - så er det bare at love, at du ikke bruger for meget tape, når du pakker noget ind i 2012.
Det er da til at holde.

Ingen kommentarer: