fredag den 13. januar 2012

Hjælp Rådet Med Det Håbløse Navn

I sidste uge skrev jeg begejstret om iPads til småbørn i Veksø og til skolebørn i Odder.
Det indbragte mig i dag en meget venlig hilsen fra Thomas Grønborg, der er stifter af og talsmand for Rådet for Helbredssikker Telekommunikation. Han videresendte en pressemeddelelse, hvor rådet argumenterer for, at iPads kan skade børnenes sundhed.
Jeg kvitterer for modtagelsen ved at linke til rådets hjemmeside. Så må du selv vurdere sagen.
Det faglige har jeg ikke meget forstand på, og jeg vil nødig rode mig ud i noget. Min faglighed går på det kommunikative. Rådet har en nydelig hjemmeside, men navnet - det er håbløst.
Da jeg skulle skrive disse linjer, måtte jeg ind på hjemmesiden tre gange for at finde rådets rette navn. Jeg er helt sikker på, at andre er lige så tungnemme som mig, så mit fornemste råd (høhø) må være at finde et andet navn til foretagendet.
Nu har jeg efterhånden opbygget en stabil læserskare af høj kvalitet på ca. 25 mennesker. Så jeg vil gerne bede jer om at finde på et nyt navn til Rådet for Helbredssikker Telekommunikation.
Det vil nok være mest praktisk, at I svarer mig her på bloggen eller på Facebook eller Twitter. Så giver jeg jeres udmærkede forslag videre til Thomas Grønborg.
I må også gerne involvere jeres venner på de sociale medier i dette lille arbejde.
Der er ingen dommerkomité, ingen præmie og slet ingen garanti for, at nogen af jeres forslag bliver brugt. For det er helt for min egen regning.
Men helt ærligt: Rådet for Helbredssikker Telekommunikation - det kan vi gøre bedre.

Ingen kommentarer: