mandag den 9. august 2010

Tv-lotteriet

Vi bor verdens bedste sted. Vi glæder os næsten hver dag over at have al den natur for os selv - og så lige uden for byen.
Så er der nogle få omkostninger, man må tage med. Én af dem er, at fjernsynsforbindelsen er ustabil. Det er ikke den største ulykke i vores liv, for vi ser ikke tv hver dag. Men det er selvfølgelig irriterende, at vi føler os som deltagere i et lotteri. Vi ved aldrig, om fjernsynet virker.
Gennem tiden har vi investeret i adskilligt nyt udstyr, og vi har flere gange haft kloge teknikere på besøg. Det forhindrer ikke atmosfæriske forstyrrelser.
Da Danmark gik over til digitalt signal, valgte vi en sikker løsning hos firmaet Boxer. Vi købte den mindst mulige pakke, så vi kunne se de gratis kanaler fra DR og TV2. Oven i kommer TV2 News, TV2 Charlie og nogle kanaler, som vi aldrig ser.
Når forbindelsen ryger, går det ALTID ud over DR1, DR2 og TV2. De ekstra kanaler, som vi ikke er interesserede i, går fint igennem. Det samme gør TV2 News, så den er vi meget glade for. Her kommer hele tiden en frisk tv-avis og til overflod er der længere interviews med spændende, aktuelle personer.
I aften er forbindelsen i orden, så vi kan se Anna Pihl eller Flådens Historie. Jeg har ikke brug for det, men det er da meget hyggeligt.
Til gengæld var der lidt krise i går formiddags, da TV2 viste finalen i tennisturneringen i Farum. Vejret var ikke super, så jeg ville da godt lige have Wozniacki til at stå at køre over i hjørnet af stuen - hvis jeg tilfældigvis skulle komme forbi fjernsynet. Men det var helt umuligt. Der var slet ingen forbindelse, og jeg kunne heller ikke finde noget sted på nettet, hvor man kunne følge kampen.
Det var en lang halvanden time, inden den første website kunne offentliggøre det glædelige resultat.
Men samlet set er jeg rigtig glad for vores tv. Når jeg hører andre brokke sig over alle de dårlige programmer, de sidder og ser, så er jeg glad for, at vi har et stærkt begrænset udbud.
Når der er forbindelse.

Ingen kommentarer: