tirsdag den 17. juni 2008

Netbutikken var lige i nærheden

Det er nemt og bekvemt at handle på nettet, og jeg hører til en af de tillidsfulde kunder, som uden skrupler opgiver de vitale cifre fra mit Dankort.
For et års tid siden manglede jeg nogle patroner til min printer og googlede mig frem til en side med den rigtige vare til en fornuftig pris. Jeg bestilte og betalte og fik nogle bekræftelser på mailen. Et par dage senere kom posten med blækket, men da jeg ikke var hjemme, lagde han en seddel. Så måtte jeg en tur ned på postkontoret og stå i kø for at hente indkøbet. Da opdagede jeg, at afsenderen boede her i byen, et stenkast fra posthuset.
I forrige uge løb printeren tør igen, og jeg huskede på min gamle historie. Ind på hjemmesiden og sende en mail til firmaet. Her tilbød jeg at hente patronerne i firmaet, så de og jeg slap for besværet med PostDanmark.
Det kunne desværre ikke lade sig gøre, lød det høflige og hurtige svar. Netfirmaet har ingen udlevering og i mange tilfælde bliver varen sendt direkte fra en underleverandør.
Det er helt okay og lidt sjovt. Når man handler på nettet, er det helt ligegyldigt, om leverandøren bor i Vancouver, Værløse eller Vrensted og tit spekulerer man slet ikke på det. Når det så viser sig, at det er lige henne om hjørnet, gør det overhovedet ingen forskel.
Til gengæld benyttede jeg selv anledningen til at tænke mig om, så jeg bestilte mine patroner til levering i Tankegang. Så var jeg i det mindste fri for at tage på posthuset.

Ingen kommentarer: