fredag den 27. juni 2008

iPhone hysteriet

Min mobiltelefon kan alt, hvad jeg har brug for - og en masse mere, som jeg ikke bruger.
Alligevel må jeg krybe til korset og indrømme, at jeg er blevet en del af iPhone hysteriet. Apples nye vidunder kommer i handlen i Danmark fra den 11. juli, og jeg følger nøje med. Jeg skal bare have sådan én. Måske har jeg den ikke den 11. juli, men inden alt for længe, så ligger der sådan en lille sød fætter i min jakkelomme.
Apple kan bare det der med brugervenlighed og smart design, og den nye iPhone vil opfylde nogle af de behov, jeg har. For mig er det 3 apparater i 1: Telefon, iPod og navigator. Jeg er en flittig bruger af de 3 apparater, og det vil være meget nemmere for mig at have dem samlet. Så er der en række andre fordele, som jeg ikke vil spilde tid på at skrive om.
Salgs- og markedsføringsmæssigt er det en helt fantastisk historie. Apple har et årligt arrangement, hvor de afslører nyheder. Det er blevet til en verdensbegivenhed, hvor Apple-analytikere i flere uger inden diskuterer, hvad Steve Jobbs nu vil diske op med. I år endte det altså med nyheden om den nye iPhone, som snart kan købes i hele verden.
I Danmark er Telia eneforhandler, og selskabet har minsandten lavet en konkurrence på sin hjemmeside. Hvis man tilmelder sig et nyhedsbrev og svarer på et banalt spørgsmål, kan man vinde retten til at købe en iPhone den 11. juli. Det kan man da kalde Blue Ocean - at kunderne skal trække lod om retten til at købe.
Sådan vil vi gerne have det i Tankegang.

Ingen kommentarer: