søndag den 27. november 2011

Endnu en fordel for løbetosser

Jeg skriver gerne om de lyksaligheder, man kan opnå ved at være i god form. I dag har jeg opdaget endnu en fidus: Løb kurerer tømmermænd. Vi var til en dejlig Poul Krebs koncert i aftes i Det Musiske Hus i Frederikshavn. Der røg en del rødvin ned og et par øl til bagsnakken på Baghuset. Hjem i en taxa ved et-tiden, og så var jeg noget rusten her til formiddag. Ikke syg og dårlig, men heller ikke spor frisk. Bilen stod nede i byen, og den havde jeg lovet at hente. Efter et par overspringshandlinger trak jeg i løbetøjet og begav mig ud i novemberstormen. Det meste af turen var ned ad bakke i en gigantisk medvind, så jeg løb i et nogenlunde tempo. De sidste 10 minutter fik den gas, og det endte med at blive en rigtig fin løbetur. Bagefter kunne jeg ikke smage den billige rødvin længere, og jeg var helt frisk. Det er da nemt, og når man er i god form, er det ikke specielt anstrengende at løbe med lidt tømmermænd i kroppen. En løbetur er bestemt ikke den eneste effektive kur. Al motion og frisk luft vil garanteret afspritte kroppen. Solle var frisk igen efter en ridetur, mens andre kommer til kræfter ved en lang travetur. Derved kun en ulempe - at det ikke har nogen afskrækkende effekt. Hvis jeg havde lidt hele dagen, ville jeg love mig selv aldrig mere at drikke for meget billig rødvin. Og jeg ville ikke holde løftet.

Ingen kommentarer: