torsdag den 19. februar 2009

Google finder det hele

To ægtepar i Sønderjylland er begyndt at spille bridge og mangler et sæt meldekasser. Det koster 350 kr., så det er værd at undersøge, om man kan få det billigere et eller andet sted. En af de kortglade sætter sig til computeren og skriver meldekasse i Googlefeltet.
Så dukker en artikel op fra min blog, skrevet den 9. januar 2008. Her fortæller jeg begejstret, at jeg har vundet et sæt meldekasser i en quiz på bridgeforbundets hjemmeside. Det fremgår af artiklen, at jeg har et sæt i forvejen, som jeg faktisk aldrig bruger.
Aha, tænker vor googlende bridgespiller. Han finder mit telefonnummer på nettet, og så har jeg pludselig en venlig sønderjyde i røret. Han spørger, om jeg vil sælge et af mine to sæt meldekasser. Det er ikke lige det, man forventer, når telefonen ringer en fredelig onsdag formiddag i vinterferien.
Nu er det så aftalt. Han får tilsendt min præmie og overfører 150 kr. til min konto. Han bliver glad for at gøre et godt køb. Jeg bliver glad for at få 150 kr. og for at gøre andre mennesker glade.
Det hedder vist vind-vind, og det kan vi takke Google for. Jeg synes stadig, det er lidt surrealistisk, at den sønderjyske bridgespillers ønske om billige meldekasser sådan rent elektronisk kan kobles til mig oppe i Frederikshavn på grund af et lille muntert indlæg på min blog.
Jeg har hørt, at man kan tjene penge på sin blog. Det er hermed bevist - helt uden bannere og andre finurligheder.

PS. Modtageren ringede i dag og meddelte, at 1 af meldekasserne var defekt, så han vil ikke betale for min præmie. Men alligevel!

Ingen kommentarer: