torsdag den 8. april 2010

Balir i den borgerlige

Med en kronik i Jyllands-Posten i dag byder Dansk Folkepartis gruppeformand Kristian Thulesen Dahl op til balir i den borgerlige lejr. Han opfordrer simpelthen regeringen til at tage sig sammen.
Lars Løkke og Lene Espersen vil ikke kommentere kritikken, men deres menige talsmænd afviser den og beder støttepartiet kritisere oppositionen i stedet. Altså automat-reaktionen.
Thulesen - Dahl kommer med en opfordring, som jeg er helt enig i - nemlig, at regeringen skal arbejde hårdt og målrettet med de problemer, som "danskerne berettiget er optaget af".
Hvad det er, fremgår ikke klart af kronikken. Men jeg vil tro, Thulesen - Dahl tænker på muslimers hærgen i Danmark, pensionisters frygt for kriminalitet og EUs regler om dyrevelværd.
Det er der ganske rigtigt mange danskere, der bekymrer sig om. Især blandt Jyllands-Postens læsere.
Men der er andre mennesker i Danmark, som er optaget af andre problemer - som vi ikke oplever, at regeringen interesserer sig for.
Jeg mener for eksempel, det er problematisk, at statens underskud eksploderer alt imens, der skal skæres ned på den offentlige service. Jeg synes, det er et kæmpe problem, at Danmark ikke går i gang med en seriøs omstilling til et grønt videnssamfund. Og jeg mener, at regeringen skal tage livtag med den store udfordring, det bliver at skaffe kvalificeret arbejdskraft i Danmark om 10 år.
Det er tre massive problemer, som optager mange danskere meget. Vi udgør ca. halvdelen af befolkningen - nemlig os, der ikke stemmer på Dansk Folkeparti og dets to støttepartier, der sidder på ministertaburetterne.
Vi er frustrerede over magthavere, der diskuterer burkaer, grænsehandel og ministres ferie i stedet for at se de reelle problemer i øjnene og forsøge at løse dem.

1 kommentar:

Eric Bentzen sagde ...

Yes! Ikke at jeg begræder regeringens deroute, men det er sgu' begrædeligt at spilde alles tid på ting som burkaudvalg o.l. Det er despekt for vælgerne, så det klodser.