mandag den 11. maj 2009

Hilsen fra en pensionistkrop

Her i huset er jeg den unge mand, og vi har mange små godmodige drillerier om, at jeg er i 40erne, mens Solle er på vej mod de 60.
Nu har piben fået en anden lyd, og det er min egen skyld. Da vi for et stykke tid siden væddede om vinderen af X Factor var der ingen vinder. Men jeg var så sød at give Solle hendes præmie alligevel: En Nintendo Wii.
I fredags fulgte så den nødvendige investering nummer 2: Wii Fit - det særlige bræt, man kan købe til spillet. Det er Solles, og hun er allerede godt i gang med træningen. Det går rigtig fint - hun er virkelig fit.
En naturlig måde at starte spillet på, er at gennemføre en Wii-test. Her skal man indtaste sin højde og alder og klare nogle små øvelser med at holde balancen. Så regner den BMI ud. Det er ikke noget problem hjemme hos os - men bagefter kommer deltagerens Wii-alder.
Første dag nåede den frem til, at Solle var 58 år. Det skulle jeg ikke have noget af at grine af, og godt det samme, for jeg var nemlig 59 år.
Søndag morgen kom jeg hjem fra en løbetur, og Solle kom glad ud og fortalte, at hun nu kun var 47 år. Så måtte jeg op på brættet og prøve testen igen. Jeg var ikke længere 59 år. Jeg var 69.
"Det er 23 år mere end din alder. Du har en meget svag krop", meddelte det sindssyge apparat.
Det virker ikke særlig motiverende på mig. Den svage krop vil hellere løbe en lang tur, og så vil dens hoved glæde sig over at være gift med en vital kvinde med en spændstig og stærk krop.

Ingen kommentarer: