lørdag den 12. juli 2008

Gæsterne får 1 flaske vin


Da jeg fyldte 40 gav Tankegang mig en kæmpe flaske vin, og den lå trygt nede i kælderen i flere år uden at blive drukket. Solle og jeg kæmper os ikke lige igennem 3 liter på en weekend, og vi havde heller ikke et selskab, der passede til størrelsen.
Men forrige sommer bebudede min svoger og svigerinde, John og Ane, deres ankomst i et par dage, og så var anledningen der. De blev skuffede da jeg sagde, at vi kun skulle have 1 flaske vin til maden i 2 dage, men humøret steg mærkbart, da jeg kom slæbende med den store trækasse.
Den viste sig at indeholde en 5-liters flaske, så det blevet et MEGET festligt besøg.
Nu kommer de igen i morgen, og jeg på forhånd lovet at skaffe en voksen flaske vin. Før ferien talte vi i Tankegangs ledergruppe om at give alle ansatte en feriegave, og jeg foreslog lidt selvisk en 5-liters vinflaske. Det er en gave, man husker og som kan være med til at gøre sommeren sjov. Jeg kunne godt høre, at de andre ikke var vilde med idéen, så jeg fortalte historien om John og Ane og de sjove sommerdage med kæmpeflasken. Det overbeviste desværre ikke mine kolleger.
Så jeg glemte alt om det og tog hjem og løb en tur. Da jeg kom tilbage, havde Claus Grøngaard fra Tankegang været forbi med en 5-liters vinflaske til mig. Der stod én nede i Tankegangs vinlager, og den syntes Claus, at jeg havde fortjent, når nu jeg havde talt så varmt for min sag.
Det reddede hele weekenden. Sikke glad jeg blev for gaven - først og fremmest for den søde tanke, der lå bag.
Det er en dejlig chanti fra Italien, og Claus garanterer, at det er prima vin.
John og Ane kommer i morgen eftermiddag, og så skal proppen af. Så det varer nok et par dage, før jeg kan ramme tasterne på computeren igen.

3 kommentarer:

jørn og casper sagde ...

Kære Stener. Var det rigtigt, hvad Claus sagde? - hvordan smagte vinen? Og har du nu ikke svogeren rendende hele tiden?

Stener sagde ...

Hej Jørn og Casper
Tak for hilsenen. Vi er 25 cm nede i flasken og skal lige til at spille det første spil. Det er en fremragende vin, og det bliver en sjov, tryg og udviklende aften.
Kærligste hilsener fra din ven

lille mona sagde ...

Kære Stener,

Vi glæder os meget over indførelsen af den nye tradition.
Vi skal gøre vores bedste for at fastholde traditionen.

De bedste hilsner

Mona og Lars

PS. Tillykke med føs'dagen den 29 juli.