søndag den 5. maj 2013

Mit folketingsmedlem

Hemmelighedsloven vakler :-)

Vores demokrati udfolder sig ikke blot hvert fjerde år, hvor vi får lov at stemme.
Det fik jeg et meget opmuntrende bevis for her til formiddag, da jeg hentede avisen oppe i røret. Her kunne jeg læse, at Bjarne Laustsen overvejer at stemme nej til ministrenes lukkelov, som 70.000 har protesteret imod.
Bjarne er min mand på Christiansborg - og 20.000 andres. Vi har stemt på ham, og jeg vil tro, at mange har gjort det, fordi de kender Bjarne. Han kender det halve Nordjylland, og han kan huske alle mennesker.

Kommentarer, spørgsmål og tip
Det forpligter at være 20.000 menneskers udsending, og jeg ved, at Bjarne får mange kommentarer, spørgsmål og tip fra vælgerne. Også fra mig.
Den her hemmelighedslov har jeg nævnt på bloggen, som Bjarne af og til læser, og forleden sendte jeg ham et link fra en artikel. Her stod, at et flertal af danskerne er imod den nye lov.
Så når Bjarne nu vakler og gerne vil have den kritiske paragraf om ministerbetjening taget op igen, er det blandt andet på grund af mine input.

Ikke en marionetdukke
Det er skønt, når demokratiet fungerer sådan, at man som vælger oplever at få indflydelse. Bare det fortsat er sådan, at vi som vælgere kommer med input, og at politikerne derefter stemmer efter deres overbevisning.
Bjarne er ikke marionetdukke for 20.000 vælgere. Han er en del af den socialdemokratiske folketingsgruppe, og han har pligt til at tage andre hensyn end baglandets påvirkning. Så hvis han ender med at stemme for Bødskovs lukkelov, så må jeg acceptere det.
Bare vi så får en god forklaring. Ikke oså, Bjarne?

Ingen kommentarer: