søndag den 30. september 2012

Og vinderen er.... til grin

Vil du give en 50er for det her?

Hver 10. søndag modtager jeg en mail fra Danske Spil med overskriften "Til lykke. Du har vundet i et spil på Danske Spil". En lykkefølelse suser gennem kroppen, og den varer ved i flere sekunder til jeg ser den totalt forudsigelige meddelelse om, at gevinsten udgør 36 kr.

Skrabespil fra Super Best
I går vandt jeg igen. Ikke i Lotto, men i et lille skrabespil hos Super Best. Jeg aktiverede en QR-kode i deres reklame og skrabede på min telefon. Jeg havde vundet en dagspræmie til en værdi af 50 kr.
Jeg skulle alligevel ned i svømmehallen, og jeg skulle hente mælk på vejen, så jeg cyklede gerne 1 kilometers omvej for at indkassere præmien hos Super Best på H. C. Ørstedsvej i Frederikshavn.

Slik og saftevand
På det lillebitte billede på telefonen så det ud som om, præmien var en flaske saftevand og en pose slik af en slags.
Det havde jeg ikke brug for, men en præmie er vel en præmie.
Der stod, at jeg skulle vise skærmbilledet til kassemedarbejderen, så det gjorde jeg, da jeg havde kørt de 2 liter mælk hen over båndet. Hun kendte intet til konkurrencen og henviste mig til kiosken.
Her kiggede en ung pige forbløffet på mit skærmbillede og spurgte en kollega. Ingen af dem vidste, hvad de skulle gøre, men den ene løb ind i butikken for at hente den pose slik, der var afbildet. Hun mente at vide, at jeg kunne vælge mellem de to ting. Da hun kom tilbage, dukkede en fjerde ansat op, men han kendte heller ikke noget til konkurrencen.

Vidste intet
Jeg fik min pose slik, og selv om de kan have høje priser hos Super Best, er det helt utænkeligt, at den kunne koste 50 kr. Jeg spurgte den sidst ankomne, om slikposen kunne være 50 kr. værd. Han bakkede helt ud. Han vidste ikke, hvad tingene kostede, og han vidste intet om konkurrencen.
- Hvem ved noget? spurgte jeg lettere irriteret.
- Det ved jeg ikke. Jeg er bare gulvmand, lød det sagte svar.
Så blev jeg lidt giftig.
- Det er jeres konkurrence, så det må da være jer, der ved noget. Du er nummer 4, jeg har fat i. Jeg skal vel ikke spørge i Føtex.
Så vendte han rundt og gik.

Jeg blev til grin
Jeg var bedøvende ligeglad med saftevandet, så jeg proppede chokoladen i rygsækken og kørte.
Jeg følte mig helt til grin. Det endte jo med, at jeg stod og larmede op på grund af en ligegyldig flaske saftevand. I virkeligheden var jeg sur over den manglende service. Super Best udskriver en konkurrence, hvor der skal udleveres præmier hver dag. Så undlader de at informere medarbejderne om det praktiske. De medarbejdere, jeg så har fat i, fraskriver sig ethvert ansvar og er nærmest ligeglade.
En konkurrence er vel et reklamefremstød for at få folk til at handle i butikken, men hvis den ender med at give vinderen en dårlig oplevelse, er det dårlig reklame.

Men det værste af det hele er: Chokoladerne var ikke ret gode.

Ingen kommentarer: