torsdag den 21. juni 2012

Læs op af telefonbogen


Sikke sjovt, vi havde det i Cloostårnet


Forleden hørte jeg et citat, som blev hængende: "Børn er glade for, at du læser op for dem - om så det er fra telefonbogen."
Pointen er selvfølgelig, at det er nærværet, børnene holder af. At den voksne og barnet er sammen 100 %. Så kan bogen være nok så kedelig.
Den pointe kan sagtens overføres til andre forhold. Ja, selv til voksne.

Kursus uden helikopter
Er du til stede sammen med andre, føler andre dit engagement - så behøver du såmænd ikke arrangere det helt store show. Et kursus på et luksushotel er ikke bedre end i en spejderhytte. Jeg var engang så heldig at være en uge på kursus hos Uffe Elbæk tilbage i Kaospiloternes tid. Vi fik da udmærket mad og sad på stole med fire ben i opvarmede lokaler. Jeg har været på mange andre kurser under mere luksuriøse former, men jeg har aldrig oplevet så meget som den uge i Århus, som byen hed dengang. Og vi var hverken i skoven eller ude at flyve i helikopter. Vi legede og arbejdede i det samme lokale hele ugen.

Oplev det, der sker
Tænk på det, når du skal til at holde ferie. Det gælder ikke om at opleve 1000 ting på ingen tid. Det gælder om at opleve det, der sker. Jeg prøvede det her i weekenden, hvor mine to niecer var på besøg.
Vi fløj sammen fra København til Aalborg. Vi gik en tur med hunden i skoven, hvor jeg udnævnte ruten til at være hemmelig. Vi læste godnathistorier. Vi var i byen at handle, blandt andet i Tiger-butikken, hvor pigerne fik lov at købe en ting for en 10er. Vi var i Cloostårnet og se ud over byen og gik ned ad alle trapperne. Vi var ude at se Solles hest, og Kamille fik lov at sidde på den. Om aftenen spillede vi spil og fik pandekager med is og Nutella.
Søndag kørte vi ned til Horsens, hvor Gregers hentede ungerne. Vi spiste vores madpakke på vejen og fik en is.
Mere skete der ikke.

Nutella
Jeg havde en pragtfuld weekend, og Gregers skrev bagefter, at pigerne var trætte og glade efter at have oplevet en masse. Og så har vi endda Nutella i overskud. En lille smule.


Ingen kommentarer: