lørdag den 9. juni 2012

Lad os alle spare

                                             Butikkerne i Berlin har åbent 2. pinsedag

Danmark er i krise. Staten har et underskud på næsten 100 mia. kr., så regeringen lægger op til en stram spareplan. Her må alle lide ofre, ung som gammel, rig som fattig. Vi skal spænde livremmen ind og tage fat om nældens rod. Ingen køer er hellige for at løse denne helt nødvendige opgave for Danmark.

Det går jeg ind for.

Skattelettelse til mig
Regeringen foreslår som det første, at jeg får en skattelettelse. God idé. Jeg kunne godt bruge nogle flere penge, og vi ved, at skattelettelser sætter gang i omsætningen. Det kunne være rigtig fedt, hvis det kunne vedtages inden sommerferien, så vi kunne få pengene her i august - september, for vi har talt om at tage på et krydstogt i Caribien i efterårsferien. Det skulle der nok være tid til, hvis vi lige snupper et par ekstra fridage.

London og Berlin
Skrev jeg fridage? Ja, der har været noget snak om at afskaffe Store Bededag og 2. pinsedag. Det er heldigvis taget af bordet. Jeg ved ikke, hvem der hitter på sådan noget, men vedkommende har åbenbart ikke fattet, at det er ekstra godt at holde fri på dage, hvor de arbejder i andre lande. Alle butikkerne i London og Berlin holder åbent Store Bededag og 2. pinsedag, så det var vist ikke helt gennemtænkt.

Boligejerne
Det samme gælder det med rentefradraget, som de vil gøre mindre. Det er jo decideret uretfærdigt. Vi ved, at boligejerne er de fattigste i Danmark, og det er os, der holder hjulene i gang. Prøv bare at tænke 4-5 år tilbage.. Hvem var det, der bestilte nye køkkener og badeværelser, så håndværkerne kunne få noget at lave? Skal vi så straffes for det?

Vi risikerer at skulle gå fra spa og hjem, og hvordan får man plads til 7 fladskærme i en 3-værelses lejlighed? Nej, det er vist en ommer.

Bedre konkurrenceevne - nu!
Men vi skal spare, og der skal skæres hårdt. Det er helt nødvendigt for at sikre Danmarks konkurrenceevne. Det går jeg helt klart ind for, og det kan kun gå for langsomt. Nu ved jeg ikke, hvad Corydon & co skal lave i dag, men det med konkurrenceevnen må de meget gerne få fikset inden kampen mod Holland i aften.

Ingen kommentarer: