tirsdag den 1. maj 2012

Fup fra Telenor

Tilbuddene fra Telenoravisen 
gælder ikke i Frederikshavn

Reklamer virker, men når de så ikke holder hvad de lover, giver de bagslag. Derfor skal Telenor have en ordentlig tur i vridemaskinen her.

Fup
Forleden fik vi et 20 siders blad fra Telenor, som fortalte om slutspurt. De fylder 20 år og giver 20 %. På forsiden står der "Tilbuddene gælder fra den 02.04 - 13.05.2012." Det viste sig at være fup.
For da jeg gik ind i den lokale Telenorbutik i Frederikshavn og pegede på et af tilbuddene på side 11, blev den unge mand helt forlegen og gik ind og spurgte en pige i baglokalet til råds. Da de havde diskuteret lidt, kom han tilbage og fortalte, at headsettet desværre var udsolgt, men han kunne bestille det hjem.
- Ja tak, bare det bliver inden 13. maj, så jeg kan få rabatten, svarede jeg.

Kun på taletid
Og så påstod fyren, at det tilbud desværre ikke gjaldt. De 20 % rabat var kun på taletid. Helt i modstrid med teksten fra reklamen. På side 11 står der med fremhævet blå skrift "Du får 20 % på dem alle!"
Det forklarede jeg den unge mand, men han trak bare på de smalle skuldre.
Okay, så har jeg da en historie at skrive om på min blog, lød min harme udgangsreplik, hvilket fyren rødmende sagde ja til.

68 kr. dyrere på nettet
Nu har jeg købt headsettet via nettet, 68 kr. dyrere end den pris, der fremgår af Telenors reklame, men som altså ikke gælder.
Jeg kunne selvfølgelig klage til Forbrugerombudsmanden og få ret.
Men det er da meget sjovere at brokke sig på bloggen.

Ingen kommentarer: