tirsdag den 19. juli 2011

Morgenritual med aviser år 2011


Vi holder avis - endda en morgenavis. Men den kommer altid efter kl. 9 her ude på landet, så til hverdag er det en eftermiddagsavis.
Her i ferien kunne det være skønt, hvis avisen var her kl. 8, så vi kunne starte dagen med en kop kaffe og avisen.
Det gør vi så alligevel på vores egen måde. Hver morgen her i ferien, laver jeg kaffe og te og hælder müsli op. Så sætter vi to os over for hinanden med hver sin iPad og læser vores aviser. Det er en lille stjernestund.
Selv om vi surfer gennem de samme sider, finder vi meget forskelligt. Jeg tror, jeg er meget slem til at scanne overskrifter i en fart, mens Solle er bedre til at fordybe sig i indhold.
Hvis hun spørger, om jeg har læst en artikel, svarer jeg som regel, at jeg har set overskriften men ikke lige fået læst hele indholdet.
Hvis jeg spørger til en nyhed, har Solle ofte ikke set den. Hun må have et selektivt blik, for jeg har gerne set den samme overskrift flere steder.
Jeg holder stadig meget af trykte aviser, men jeg må da indrømme, at iPaden er smartere til morgenkaffen. Den fylder ikke så meget, og man behøver ikke at diskutere, hvem der skal have hvilken sektion.
Men man har stadig muligheden for at dele oplevelserne og læse det samme. Og det er jo netop det hyggelige ved at dele avis.

Ingen kommentarer: