torsdag den 25. marts 2010

Afsløring af en militær hemmelighed

Efter Søren Gades afgang er det danske forsvar faldet gevaldigt af på den med hensyn til at lække fortrolige oplysninger, som kan skade Danmarks sikkerhed.
Derfor tilbyder jeg her gratis spindoktorarbejde ved at lække operationelt taktiske notater, som indgår i oplæringen af det danske forsvar. De stammer fra en militær notesbog, som er kommet i min besiddelse.
Det er sket på følgende måde: Jeg samlede bogen op, da jeg kørte møg ud.
Ud for møddingen lå en lille plastiklomme med to små armygrønne notesbøger og en vagtplan. Jeg er sikker på, at mit lille fund har ligget under et solidt lag sne i tre måneder, og før den tid kan det have ligget i flere måneder.
Alt materialet er nu indleveret hos AVØ - Affaldsselskabet Vendsyssel Øst - som sørger for at genbruge papir og brænde plastiklomme miljømæssigt forsvarligt.
Når jeg bruger gratis blog-plads på at afsløre den militære hemmelighed, er mit motiv usselt: Hævn.
Jeg er sur på den af mig ukendte militære myndighed, som med jævne mellemrum sender soldater ud på natlige øvelser på vores private grund. Selvfølgelig må de spadsere over vores mark og vel også over vores gårdsplads, men når det foregår i det dunkleste mørke midt om natten - uden at vi på nogen måde er blevet advaret, så er det slet ikke i orden.
Der er skønt her ude på landet, men om natten kan der være bælgragende kulsort. Sidste år var der en uhyggelig episode med soldater på øvelse. Jeg var ikke hjemme, men Solle vågnede midt om natten ved, at hun hørte stemmer ude i haven. Hun lå i seng og kunne se lyskegler bevæge sig op og ned.
Når du læser dette, ved du, at det var soldater på øvelse. Men det var ikke til gætte, da Solle lå i sin seng. Puha. Jeg var død af skræk, hvis jeg havde været alene hjemme.
Soldaterne er sandsynligvis faret vild, og det er også nemt at komme til i buldermørke, men det ændrer ikke ved den uhyggelige oplevelse.
I forsvarets budget må der være råd til at orientere berørte lodsejere om, at der holdes en øvelse, hvor soldaterne bevæger sig rundt i vores område om aftenen og natten. Vi behøver ikke at få nøjagtige tider og steder, men et lille praj og et fromt ønske om, at vi viser forståelse - det kunne de godt have ofret.
Så nu må de finde sig i, at deres figur ligger ude på det store internet, fordi en af Jenserne har tabt sin notesbog på vores matrikel.
Og så en sidste ting om Søren Gade. Jeg er sikker på, at notesbogen blev tabt, mens han var minister. Så det er far dér, der har ansvaret.

Ingen kommentarer: