lørdag den 6. juni 2009

Jagten på en iPod - og på Elgiganten

Grundlovsdag var vi på sviptur til Göteborg med Mariean og Ole. Vi skulle lede efter indkøbsbehov, nu da den svenske krone kun koster 70 øre. Det viste sig, at priserne var som i Danmark - eller lidt højere. Men vi havde en meget hyggelig dag.
Vi kørte i sporvogn ind mod byen, og da vi kom til indkøbscentret Nordstan så jeg helt bestemt butikken Elgiganten. Det passede mig fint, for jeg ledte efter en billig iPod til Solle.
Inde i selve centret tjekkede vi først prisen på en iPod hos Expert, og så kiggede vi ellers på alt muligt andet. Om eftermiddagen gik vi i de hyggelige gader, og da der ikke rigtig var træk i tegnebogen, besluttede jeg mig for at gå tilbage til Nordstan for at købe en iPod. Ole gik med, og vi ledte grundigt efter Elgiganten, som jeg mente at have set. Den stod ikke på oversigtstavlen og et par toiletvagter i centret vidste helt sikkert, at Elgiganten havde en forretning flere kilometer væk - men ikke i Norstan.
Så pløjede vi igennem alle centrets elektronikbutikker - uden at finde en iPod til de 999 svenske kr. som Expert forlangte. Til slut vendte vi tilbage til Expert og købte dyret.
Så skulle vi finde tilbage til torvet i byen, hvor vi havde aftalt at mødes med Mariean og Solle. Og hvad kommer vi lige forbi uden for Nordstan? Elgiganten!
Ind i butikken og tjekke priser. Heldigvis viste det sig, at iPodden var dyrere end hos Expert. Det var Ole glad for. Han var godt træt i fødderne og gad helt sikkert ikke endnu en tur ind og ud af det store center.
Fedt køb. I dag har jeg så rigget den til og lagt lydbøger og musik over. Nu viser det sig så, at den fikse maskine desværre ikke kan afspille indholdet. Så jeg må en tur til Göteborg og hente en bytter. Hvad gør man ikke for at spare et par hundrede kroner?
Efterskrift: Det viste sig at være en lille sygdom i computeren, der var skyld i problemerne. IPodden fungerer upåklageligt.

1 kommentar:

Nikolaj Kildeby sagde ...

Har du undersøgt om ikke Expert i Danmark bytter den?