tirsdag den 11. november 2008

Reklame for Kommunikationscast

I denne snævre kreds vil jeg gerne gøre lidt reklame for et radioprogram, som jeg lytter til hver uge. Jeg modtager ikke penge for denne rosende omtale - dels fordi den nok ikke har den store effekt og dels fordi programmet er aldeles ukommercielt.
Kommunikationscast er titlen, og det produceres af to yngre kommunikationsfolk, som kaster sig over et bredt udsnit af emner inden for kommunikation.
På det seneste har det været så forskellige emner som lyddesign, web-tv og besøg på et stort trykkeri. Programmerne sendes på podcast og udkommer som regel søndag aften. De varer som regel omkring en halv time og er både hyggeligt, underholdende og lærerigt.
For nogle måneder siden indførte værterne en lille nyhedssektion, som indleder hvert program. Katrine Emme Tielke og Mikkel Westerkam har på skift ansvaret for at komme med en lille opdatering af ugens vigtigste nyheder inden for medier og kommunikation, og så småsnakker de lidt om det.
Programmet har også tilknyttet eksperter indenfor reklame, medier og den digitale verden. De kommenterer ugens længere indslag, når det ellers er relevant.
Programmet har naturligvis også sin egen hjemmeside med tilhørende blog og en gruppe på Facebook. Det er en imponerende ulønnet arbejdsindsats de 2 K-castere tilbyder mig og nogle hundrede andre lyttere hver uge.
Jeg glæder mig over, at de gider og spekulerer tit på, hvad der mon driver dem. Måske bliver det en gang en god reference for værterne i deres videre karriere, men det kan ikke være forklaringen. Måske er det bare lyst eller videbegærlighed. Måske er det fascinationen af at kunne oprette sit helt eget radiounivers.
Jeg ved det ikke. Men jeg ved, at alle mennesker bliver motiverede af at få ros. Det gælder garanteret også Katrine og Mikkel, og derfor vil jeg gerne på denne offentlige og næsten hemmelige plads sige mange tak for nogle dejlige programmer. Jeg glæder mig til K-Cast 86 og de kommende udgaver.
I er bare go'e.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Tusind tak for de mange flotte ord, som jeg først har fået øje på nu! Måske har du siden da fået svaret på, hvad det er der driver os (i #87).

Dine bud er rigtig tæt på: Nysgerrighed og viden. Professionelt gør det, at vi har en bredere viden med i bagagen, når vi er på arbejde. Og jo, det er også sjovt at have sit eget medie. Så der bliver også indhentet lidt metaviden.

Mikkel

Stener sagde ...

Hej Mikkel.

Tak selv. Som du selv har oplevet, skal man knokle for at få opmærksomhed fra "dem derude". Derfor er jeg altid glad for kommentarer.
Kh
Stener