lørdag den 22. december 2007

En lille gave og et stort smil

Ugens bedste oplevelse for mig var et besøg i Ringkøbing - Skjern Kommune i onsdags. Jeg skulle holde tre møder på rådhuset i Ringkøbing, men der var også lidt tid til overs, så jeg kunne gå rundt og ønske folk glædelig jul.
Tirsdag aften spurgte jeg Solle, hvad jeg kunne give de gode vestjyder, og hun foreslog straks, at jeg fik lavet en lækker kurv med slik og frugt, så jeg kunne byde alle et lille stykke mundgodt.
Lotte nede i Tankegang organiserede kurven på et kvarter, og jeg lagde nogle af mine visitkort til folk på rådhuset, der ikke kendte mig.
I løbet af eftermiddagen var jeg vel rundt og dele ud til 75 mennesker, og det blev en kæmpe succes.
"Må man have lov at ønske glædelig jul?", sagde jeg med et smil, og så fik jeg et kæææmpe smil tilbage fra hver og en. Folkene fra planafdelingen sad og julehyggede med æbleskiver - de var simpelthen ellevilde.
Jeg ved ikke, om det er god markedsføring af Tankegang, for jeg fik ikke fortalt ét ord om firmaet. Men det var en pragtfuld oplevelse. Så mange store smil på så kort tid - det er altså en indsprøjtning, der virker.
Denne historie har en kedelig finale. Da jeg satte mig ud i bilen, var jeg som det fremgår i superhumør. Jeg satte kurven på gulvet foran passagersædet og havde overskud nok til ikke at forgribe mig på de søde sager. Jeg ville være hjemme ved 19-tiden, hvor Solle havde kylling og stegte kartofler klar. Desværre var der sket et færdselsuheld nord for tunnelen ved Aalborg, så jeg måtte snegle mig ind igennem den nordjyske hovedstad. Det kostede en times forsinkelse og så brast mine gode intentioner om at holde fingrene væk fra slikkurven. Du kender det sikkert godt: Når først man har syndet, kan det være lige meget - så karameller og chokolade nærmest fløj ned i truget, mens fodgængerne overhalede mig i Nørresundby.

Ingen kommentarer: