fredag den 5. oktober 2007

Jeg fik en gave i dag

Jeg fik en dejlig gave i dag - helt uventet og spontant. Det er den bedste gave, jeg har fået længe.
Hvad kan det være? En Webergrill, en ny mobiltelefon eller en hvid skjorte? Nej, det er endnu bedre: En skovtur i solskin med Solle på hest og med vores hund Bertha halsende bagefter. Jeg var i løbetøj og løb en omvej hjem, mens Solle skridtede sikkert hjem med de to firbenede.
Skovbunden var fugtig med et tyndt lag sprøde blade. Det hele duftede af bark, bær, blade, dyr og frisk luft, og ude på stierne sneg en varm solstråle sig ind hist og pist. Vi talte om dagens oplevelser og om dyrene. Vi stoppede ved et særligt sted, hvor hemmelige kærestepar mødes og kysser i skjul. Lidt længere fremme plukkede jeg et par sorte brombær, der ved at sprænges af saft. Bertha kunne kunne ikke rigtigt følge med. Hendes snude havde alt for travlt, men hun fik lov at give sig god tid.
Efter turen sad vi med en kop kaffe og et stykke hjemmebagt æblekage på en bænk i gårdspladsens sidste solstråle.
Det bedste af det hele var, at det slet ikke var planlagt. 1 time før gaven sad jeg på kontoret og skulle i gang med en lidt indviklet tekst, jeg har udskudt et par gange. Jeg kiggede ud ad vinduet og så, at solen skinnede. Det var varmt, og det var fredag, og klokken var 13.45. Jeg kom i tanke om, at teksten vist ikke SKULLE være færdig i denne uge, og to minutter efter var computeren slukket, tasken pakket og jeg ringede hjem til en noget overrasket Solle. Hun skulle netop til at sadle hesten op og tilbød en fælles skovtur.
Historien har ingen morale, men jeg har en ret høj moral. Så jeg vil da lige fortælle dig, at Solle er til fest her fredag aften, og jeg har blandt andet brugt tiden på at skrive den tekst, som tabte til skovturen.

1 kommentar:

Leslie Banan sagde ...

Det er meningen med livet dette, Stener! Meningen med livet...