søndag den 8. november 2015

Den lykkelige bogsparers dilemma

Jeg er blevet medlem af en vanvittigt billig bogklub.
For 39 kr. pr. måned får jeg hver måned 8 gode bøger til mit e-bibliotek. De fleste er udenlandske, en del er krimier, men så vidt jeg kan bedømme, er alle bøgerne rigtig gode.
Der er sådan set kun ét problem: Jeg får dem ikke læst :-)

Over min ration
8 bøger om måneden er langt over min ration. Det er kun i juli, jeg kan komme op i de højder. Solle læser langt mere, og hun har også adgang til mine billige bøger, men heller ikke hun har benyttet sig af herlighederne. Hun låner på biblioteket og mangler sjældent noget at læse i.
Så der er nok ikke andet at gøre end at sige abonnementet op. Når jeg engang har fået tygget mig igennem de 16 bøger, jeg indtil videre har slæbt sammen, kan jeg genoptage medlemskabet i en måned eller to.

Hvad mon jeg sparer?
Det nager mig lidt, for det er godt nok billigt. Lige under 5 kr. for en spritny bog, jeg kan beholde resten af mine dage.
Gad vide, hvor meget jeg i grunden sparer ved at købe alle disse billige bøger? Normalprisen er mindst 79 kr. pr. e-bog, så det bliver til nogle hundrede kroners besparelse hver måned. Skattefrit. Lige ned i foret.
Jeg tror søreme, jeg napper en måned mere i Riidrs bogklub.

Ingen kommentarer: