søndag den 16. august 2015

Jeg har fået BMW

Så har jeg fået BMW. En fiks lille hvid sag, støjsvag og meget hurtig i acceleration. Modellen hedder BMW i3, og som jeg forstår det, er den allerede meget populær. Så jeg er med på moden.
Jeg skal ikke køre i den herhjemme. Det er en lille bybil, som ikke egner sig til at bumle rundt på grusveje, hvor der pludselig kan komme rådyr, kartoffelavlere og andre mystiske skabninger.

Rart at have
Men når jeg er i København, er det meget rart at have en BMW. Det er der, jeg skal bruge den. Normalt bruger jeg Metro i København, men nogen gange skal man jo et sted hen, som ligger et par kilometer fra nærmeste M. Så fumler jeg rundt med bussen og kører galt og for langt og i den forkerte retning.
Så er det meget skønnere at have en BMW. Så den nupper jeg til de korte ture i København.
Det er selvfølgelig luksus at have en bil bare til det, men en gang imellem skal man være god ved sig selv. Og her er altså et område, hvor jeg gerne vil have en smule luksus. Så det har jeg valgt. Prioritering hedder det vist.

400 BMWer
Indtil videre koster det gratis, for jeg ejer nemlig ikke den nye bil. Det gør Arriva, som driver tjenesten drive-now.com, der stiller min nye BMW til rådighed. Der kommer 400 biler i Dronningens by fra den 3. september, og dem har jeg sikret mig ret til at leje, når jeg får brug for det. Jeg er oprettet og godkendt som bruger via hjemmesiden.
Jeg skal give 2,50 kr. pr. minut. Taxameteret tæller fra jeg åbner bilen med mit Rejsekort, til jeg låser den igen. Bilen har parkeringslicens, så jeg kan stille den overalt i København. Og så kan andre leje den.
Vi ses i København :-)


Ingen kommentarer: