onsdag den 2. juli 2014

Forferien er i gang

En arbejdsdag i ferietiden endte
 på udsigtsbænken sammen med disse to dejlige damer

Selv om jeg først holder ferie om halvanden uge, er jeg allerede gået lidt i gang.
De første to uger af skolernes sommerferie er noget helt særligt hjemme hos os. Solle har fri, mens jeg arbejder. Det er næsten en halv ferie.

Afslappet
Jeg står senere op end normalt, er mere ude sent om aftenen og er langt mere afslappet med tiden. Vi behøver ikke at spise på et bestemt tidspunkt, og Solle har ordnet en masse små praktiske ting derhjemme, uden at have alt for travlt (håber jeg)
Der kan godt være travlt på arbejde, og det her skriver jeg i Middelfart, fordi jeg skal til et par møder i Sønderjylland i morgen tidlig. Men det føles alligevel som en mere afslappende tid end den normale hverdag.

Stener 20 år
Tirsdag morgen gik der lidt for meget ferie i den. Jeg havde aftalt et møde i Tankegang kl. 8.30, og så var der ingen grund til at sætte vækkeuret. Jeg sov sødt til kl.7.53, og så legede jeg lige 20 årig: Op, vand i hovedet, voks i håret, tøj på, børste tænder og ud på cyklen - afsted på arbejde kl. 8.02. Jeg var der i god tid inden gæsten og havde en dejlig dag, hvor Solle og jeg var på indkøb og spiste sammen i en udvidet frokostpause.

Intelligente væsener
Dagen sluttede på udsigtsbænken, som en af naboerne har sat op på en skøn plet, hvor et bakket landskab bølger frem for blikket. Der går et par heste, som ser ud til at nyde livet.
Så skulle pokker da stå i, at vi intelligente væsener ikke gør det.
God sommer!

Ingen kommentarer: