torsdag den 23. august 2012

Ærlig svindel i Føtex

Månedens tilbud: 2 stk. 0 kr.


Jeg har fået ikke 1 men 2 gratis pennalhuse i Føtex. Det er gået helt ærligt for sig, og alligevel føler jeg mig lidt som en svindler.
Her er historien:
Jeg så i et nyhedsbrev fra Føtex, at de havde madkasser med fotoprint til en tilbudspris. Det var lige et par uger før, vores niece Kamille fyldte år og skulle begynde i skole. Inde på hjemmesiden opdagede vi, at der også var et pennalhus. Det var ganske vist ikke på tilbud, men det var lidt sjovere, og det passede fint, da Kamille også ønskede sig farveblyanter.

Tre mails fra Føtex
Så jeg oploadede et dejligt billede af fødselaren og bestilte pennalhuset til levering i Føtex, Frederikshavn. Kort efter modtog jeg nogle mails: 1. Velkommen i Føtex Fotoservice 2. Ordrebekræftelse og en uges tid senere 3. Din vare er nu afsendt.
Jeg skulle hente og betale den i vores lokale varehus, og der var et nummer, jeg skulle opgive i Kundeservice fremgik det af mailen.

Ordren forsvundet
Så jeg troppede op i Kundeservice og oplyste mit nummer. Pigen kaldte på en ekspedient, som kom hen og spurgte til sagen og straks begyndte at ringe rundt omkring. Resultatet var en melding om, at pakken ikke var kommet endnu, men jeg kunne kigge ned dagen efter. Det var jeg ikke tilfreds med, så jeg gav ham mit visitkort og bad ham ringe, når den var dukket op.
Dagen efter ringede en flink mand og beklagede, at ordren var forsvundet, så de havde bestilt en ny. Til gengæld for besværet, skulle jeg ikke betale noget.
Fint nok.

Mit glatte ansigt
Så gik der en uge, og jeg blev ringet op igen, at penalhuset var ankommet. Ned i Kundeservice igen, og der henviste de mig straks til Radio-tv-afdelingen. En ung mand fandt hele to pakker frem, og jeg forklarede, at jeg ikke skulle betale noget, fordi der var sket en fejl. Det kendte han ikke noget til, men accepterede forklaringen på mit glatte ansigt.
Så jeg gik igennem Kundeservice og fik mine to pakker med hjem. Det viste sig, at der var to pennalhuse, selv om jeg kun havde bestilt 1.
Og jeg er næsten sikker på, at der er en helt naturlig forklaring: Det første pennalhus har ligget nede i Radio-tv afdelingen hele tiden. Den eneste fejl var, at Kundeservice ikke vidste, hvem de skulle henvise til.
Skidt med det. Kamille har fået sit pennalhus. Vi har et ekstra. Det har ingenting kostet.
Og jeg har vredet en lille historie ud af det.

Ingen kommentarer: