mandag den 29. december 2008

Stille dage med influenza

Sneen daler sagte ned uden for vinduerne. Jeg sidder i sofaen med computeren og Solle ligger inde i sengen med et blad og en bog.
Vi er ramt af influenza, eller en form for virus, som Lærke havde med hjem til jul. Alle fik den, og for Solles vedkommende har den indtil videre kostet 2 dage i sengen. Selv er jeg mere eller mindre oppegående. Jeg er voldsomt forkølet og skal helst have en snotklud inden for rækkevidde, men jeg kan godt holde husholdningen kørende.
Det er selvfølgelig børletræls (som vi sagde i Holstebro, da jeg var børn) at være syg og snotforkølet. Men det er også lidt hyggeligt med sådan nogle julefridage, hvor vi ikke laver noget som helst. Vi skulle have været i Middelfart og Esbjerg i går, men ellers var der ingen planer. Vi havde nok fundet på noget, hvis vi havde været raske, men meningen var sådan set, at vi skulle lave ingenting. Det gør vi så nu.
Det viser sig, at vi er ret gode til det. Måske skulle man skifte til den branche?

Ingen kommentarer: