søndag den 24. april 2016

Sæt stikket i


Skønt arbejde at tage sådan en selfie på en bjergtop.
Vi har lige været på ferie i en uge. Dejlig tur til Mallorca med gode venner. Afslapning, traveture, sightseeing, god mad og lidt for meget vin. Sådan skal det være.

Forberedelse til en spændende uge
Jeg har også fået lidt arbejde fra hånden. Ikke meget, men det nødvendige. Jeg har en spændende uge foran mig med workshops og møder, som kræver forberedelse. Og det har jeg kunnet gøre i ro og mag på min ferie.
Jeg har også læst min mail og svaret på nogen af henvendelserne. Det er ikke hårdt. Det er ikke stressende, og det ødelægger ikke ferien. I hvert fald ikke for mig.

Jeg kan selv bestemme
Jeg er så heldig at have et arbejde, jeg selv synes er spændende og meningsfuldt. Det er det også, når jeg holder ferie. Jeg er også så heldig, at jeg selv kan bestemme, hvornår jeg vil lave mit arbejde. Det behøver ikke altsammen at foregå inden for et planlagt tidspunkt. Jeg kan ordne lidt arbejde om aftenen, om morgenen, i weekenden eller når jeg er på ferie.
Jeg er endda så heldig, at mit arbejde ikke er en belastning.

Energi og liv 
Jeg har meget sjældent brug for at trække stikket ud. Og jeg synes egentlig, det er et skørt udtryk.
Jeg vil meget hellere sætte stikket i. Det giver energi og liv.
Jeg vil sætte stikket i til en aktiv og sjov ferie sammen med Solle og vores venner. Jeg vil sætte stikket i til nye oplevelser og indtryk rundt omkring i Verden. Og jeg vil sætte stikket i til at løse nogle af de opgaver, vi har gang i Tankegang.
Livet er ikke kun fritid og ferie. Livet er ikke kun arbejde.

Berigende, sjovt og besværligt
Begge dele skal være berigende og sjovt. Og begge dele er engang imellem besværligt.
Men det må ikke være sådan, at man arbejder for at få råd til at gøre det, man virkelig har lyst til. Eller at man lever for at arbejde, for det er simpelthen for fattigt.

Kommunal mail på en søndag
Og du skal ikke tro, at det kun er chefer i private virksomheder, der arbejder i weekenden. For kort tid siden tikkede der en mail ind fra en konsulent i en kommune. Her var en dagsorden til et af ugens møder. Tak for den. Dejligt at få den på plads, inden jeg går en tur i skoven med Bertha.


Ingen kommentarer: