søndag den 17. maj 2015

Folkemødejammer

Et par ekstremistiske foreninger har inviteret nogle endnu mere ekstremistiske venner til Folkemødet på Allinge Havn i næste måned.
Så kan de stå der og bekræfte hinanden i, at en tredje slags ekstremister er de værste i hele Verden.
Lad dem bare det. Det bliver 3-4 arrangementer ud af 2000 på Folkemødet. Det kan overhovedet ikke få noget i kog hos mig.

Selvfølgelig skal jeg med
Og det kan slet ikke få mig til så meget som at overveje at blive hjemme. Selvfølgelig skal jeg til Folkemøde. Det er helt fantastisk. En lang weekend fyldt med spændende debatter og en havnfuld af folk, der har noget på hjerte for fællesskabet.
At der så også kommer 10 landsbytosser, som står ovre i et hjørne - det giver bare lidt ekstra kolorit. Det kan muligvis også blive en stor mediebegivenhed. Altså ikke ekstremisternes budskaber - men politiopbuddet og alle de folk, der mener, at ekstremisterne er en skændsel for det det ene eller det andet.

Jammerkoret
Lidt dumt, hvis medierne ukritisk hopper på den, når nu der sker så meget andet på havnen i de dage. Og det er meget dumt, at politikere og kommentatorer hyler op om, at Folkemødet bliver misbrugt.
Jeg deltager ikke i jammerkoret. Og jeg kommer heller ikke til ekstremisternes arrangementer. Der er i forvejen alt for mange spændende programpunkter på Folkemødet, jeg ikke kan nå at være med i, så Islam-haderne når ikke mine ører på Bornholm.

Ingen kommentarer: