tirsdag den 17. marts 2015

Privat sparefly

Velkommen til ventetiden


Så sidder vi her og glor. I et Norwegianfly.
Det har jeg prøvet så tit.

Denne gang er det en teknisk anordning i et vindue, der ikke duer. Den blev skiftet, men det duede ikke, så nu er håndværkeren tilkaldt igen.

Stewardesse på vej
Normalt hedder det tekniske problemer eller vi får at vide, at vi skal vente på en stewardesse, der er på vej fra Stockholm. Jeg har ikke brug for hende men er tvunget til at vente.
Nogle gange letter og lander Norwegian til tiden. Så sidder vi der og glor og venter på, at der kommer en trappe, vi kan gå ud på. Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde er nået rettidigt frem med Norwegian.
Jeg ved ikke, om det er bedre hos SAS. Jeg ved, det er meget dyrere, så derfor lever jeg med Norwegians meget stabile forsinkelser. De er normalt på 15-25 minutter, og det er til at håndtere. I dag er det så 40-50 minutter, og det er så bare undtagelsen, der bekræfter reglen.

Smooth med S-tog og Metro
Men som en, der har det offentlige som kunder, tillader jeg mig at gøre opmærksom på, at private aktører ikke altid er bedre end offentlige. Det gik smooth herud fra Frederikssund med S-tog og Metro. De kørte til tiden, og alt var komfortabelt.
Det var også nemt og billigt. En times transport med det offentlige kostede et træk på 39,20 kr. på mit rejsekort. Og det er pærenemt at billettere sig selv på den måde.

Intet abonnement
Jeg ved godt, at der også nogle gange er forsinkelser med tog, S-tog og metro. Og jeg ved godt, at fly er mere kompliceret end tog.
Men logikken om, at private firmaer af princip løser opgaven bedre end offentlige, abonnerer jeg ikke på. Det kan du takke Norwegian for



Ingen kommentarer: