søndag den 22. december 2013

Synd for mig, mig, mig

Et lidt anstrengt smil, ikke sandt?

Du kan godt se på billedet, at jeg har lidt blanke øjne, og hvad er det for en klud, jeg har taget om halsen?
Det er den 22. december, og jeg er syg. Det er synd for mig. Medynk søges.
Det startede med lidt kriller i halsen først på ugen, og jeg fik en rigtig advarsel torsdag. Der var jeg frygteligt øm i benene efter en løbetur aftenen før. Så er der noget galt.

Frivlligt til lægen
Fredag blev det lidt værre, natten til lørdag havde jeg for alvor ondt i halsen, og i nat var det direkte plagsomt. Så jeg kontaktede vagtlægen helt frivilligt og på eget initiativ.
Det er for resten et udmærket system. Jeg kom igennem telefonslusen på et par minutter, og da min rustne stemme havde forklaret problemet, sagde lægen kort, at jeg skulle komme til vagtlægen i Frederikshavn. Her var der 7 minutters ventetid.

Ondskabsfulde bakterier
Den flinke doktormand konstaterede først, at jeg ikke havde feber. Så stak han en vatpind i min hals, og prøven viste heldigvis, at der sad ondskabsfulde bakterier i drøbelen. De kan nemlig bekæmpes med penicillin. Alternativet var en såkaldt virus, som er lægernes ord for Helligånden - det uforklarlige, som muligvis går væk af sig selv.
Så nu sidder jeg her og venter på, at apoteket skal åbne, så jeg kan få de piller, der kan tage smerten. Jeg har lige slået op på netdoktor, hvor jeg kan se, at jeg har symptomer på halsbetændelse:
"Karakteristiske tegn på halsbetændelse er ondt i halsen og synkesmerter". Hvor får de det fra?
Hvis jeg havde mere tid, ville jeg slå op, hvad symptomerne på hovedpine mon kan være.
God jul fra stakkels, syge mig selv.

Ingen kommentarer: