lørdag den 17. oktober 2015

Familiespil på rådhuset

Kunsten i baggrunden er af Paul M. Cederdorff

En skæg dame.
Da jeg forleden kom til Ringkøbing Rådhus hang der en plakat for min formningslærer fra gymnasiet, Paul Cederdorff. Han udstillede malerier og skulpturer i foyeren.
Jeg var i god tid, så jeg ville lige gå en runde og se på den gode mands værker. Det blev imidlertid slet ikke til noget.

Familie har udviklet spillet
For inde i den flotte foyer blev jeg på det sødeste antastet af tre glade mennesker.
- Vil du være med til Verdens Sjoveste Spil? spurgte de.
Det ville jeg naturligvis gerne. Det viste sig at være familien Lindemann fra Balling ved Skive, mor og to børn. De har gennem fire år udviklet spillet, som hedder Skæg og Skøre Briller.
Det er et brætspil, som man køber i en traditionel spilæske. Men for demonstrationens skyld havde de en kæmpeudgave med, som var rullet ud på gulvet i Ringkøbing.
Vi havde det sjovt i de 5-10 minutter, jeg kunne afse inden det vigtige møde. Spillet er en kombination af kendte elementer fra brætspil: Et lykkehjul, en kasse med opgaveark, en terning og et bræt. Man skal udfordre hinanden og kan blive slået hjem. Man skal lave skøre øvelser og gøre sjove ting sammen.
Rammer man et særigt felt, skal man tage Skæg og Skøre Briller på indtil én af de andre spillere rammer feltet.

Happenning og Facebook
Et herligt spil, som jeg ønsker mig til jul.
Og en herlig oplevelse. Det var en rigtig fin idé at lave en lille happenning i foyeren ved et rådhus. Det er dyrt at markedsføre et spil, så den opfindsomme familie er aktiv på Facebook og rykker ud og udfordrer folk til at spille.
Dagen efter var de i Hvide Sande, hvor en del børn og voksne kom forbi til skæg og skør leg. Det kom også på Facebook, hvor der med jævne mellemrum er konkurrencer.
Nu får de lidt omtale på min blog. Det får næppe salgstallene til at eksplodere, men mon ikke også der falder lidt rigtig medieomtale af, når den glade familien Lindemann er på spilletur?
Det håber jeg for dem og ønsker hele og lykke med spillet.
Og så kunne det være dejligt, hvis Pauls kunst stadig er i lokalet næste gang, jeg kommer forbi.

Ingen kommentarer: