fredag den 4. juni 2021

Molbohistorie fra Clever

Denne lader er nu pillet ned. Om et ukendt stykke tid
skal jeg have installeret en mage til på samme sted. 

 

Her i sommervarmen er vi flyttet fra landet og ned til byen, og så skal vores ladestander fra Clever naturligvis også med.

På den nye adresse boede der også en Cleverkunde. Efter aftale med ham foreslog jeg selskabet at lade hans lader blive og så bare pille min ned oppe på gården og installere den på sælgerens nye adresse. Mindre arbejde og måske endda en lille besparelse fra en af os.

Begrundelse?
Clever svarede ikke, så jeg måtte ringe og en nyansat telefonsupporter lovede et svar. Det kom en uge senere. Der stod, at det ikke kunne lade sig gøre.

Jeg bad om en begrundelse, og så gik der et par uger igen. Svaret var, at det var en del af proceduren.

I sidste uge var jeg i det nye hus, da montøren afmontørede den tidligere ejers lader. Jeg fortalte ham om min korrespondance med Clever, og han forklarede, at det naturligvis var meget nemmere at lade den lader hænge, som han var ved at afmontere. Der ville ikke være noget teknisk problem i det.

Unødig brug af ressourcer
Som elbilejer går jeg ikke ind for unødig brug af ressourcer, så jeg forstår ikke, at Clever ikke kan lave en procedure for noget så enkelt som, at en kunde flytter hen et sted, hvor der i forvejen er en lader. Vi lever i en digital tidsalder.

Den dygtige montør fra Intego var på stedet i en halv time, og skulle så sætte laderen op på sælgerens nye adresse. Det tager ca. en time. Han blev helt stum, da jeg fortalte ham, at Clever opkræver 5.999 kr. for dette lille stykke arbejde.

Fem uger siden
I dag er det over fem uger siden, jeg skrev til Clever, at jeg flyttede 1. juni og gerne ville sikre mig, at jeg kunne lade min bil op på den nye adresse.

Der er ingen lader. Jeg har fået besked om, at Clever har taget kontakt til installatøren. Jeg har rykket igen, og der plejer gerne at gå en uge, før Clever svarer på mail.

Jeg har kun prøvet at ringe den ene gang, da jeg fik fat på den flinke unge nyansatte. Det tog 18 minutter at komme igennem. 

OPDATERING 8. JUNI
Jeg sendte indlægget til Clevers direktør Casper Kirketerp-Møller. Han var hurtig til at reagere og beklage den manglende service. Efterfølgende havde vi lidt skriveri frem og tilbage, og det viste sig, at Clever rent faktisk har en procedure fra folk, der flytter til en adresse, hvor der i forvejen er en ladestander.
Du slipper for mellemregninger men facit er, at jeg nu kun skal betale 3500 kr. for flytningen. Hvornår den kommer til at ske, ved jeg endnu ikke.



Ingen kommentarer: