onsdag den 20. december 2017

Hjemme hos os onanerer vi

Overskriften sikrer mig mange klik, og du er en af de skyldige.
Men den holder vand, selv om den er lidt langt ude at hente.

Ægte rødt
Vi skal tilbage til mit barndomshjem, hvor vi i mange år havde et lille billardbord på 150 x 60 cm sådan cirka. Det kunne lægges oven på et stuebord, og jeg har tilbragt mange timer med at øve mig - med at score serier og med at lave ægte rødt. Vi havde jævnligt små turneringer, og det lille bord var tæt på at blive slidt op, inden vi fik et rigtigt billardbord nede i kælderen.
Når folk spurgte mig, hvor jeg havde lært at spille billard, sagde jeg ofte, at vi havde et lommebillard derhjemme, som jeg havde spillet i timevis. Det lød meget uskyldigt, og det var bestemt også sådan ment.

Sjovt ord
Jeg skal ikke kunne sige, hvor jeg som 12-årig havde hørt udtrykket lommebillard. Men det havde jeg altså, og jeg syntes, det var et sjovt ord. Uden at tænke nærmere over det, følte jeg mig sikker på, at lommebillard var et minibillard.
Det er det sådan set også. Men det spilles altså med en kø og to kugler, som en mand kan nå ved at stikke hænderne dybt ned i sine forlommer.
At spille lommebillard er slang for at onanere. Det gjorde en venlig person mig opmærksom på, da jeg for 27. gang fortalte, at vi spillede en del lommebillard hjemme hos os.
Så holdt jeg op. Altså med at bruge udtrykket.

Ingen kommentarer: